Constructorul german Mercedes-Benz vrea să-şi extindă gama de modele foarte scumpe şi SUV-uri, în încercarea de a depăşi profitul record al rivalilor de la BMW, transmite Bloomberg.
Mercedes va adăuga variante ale S-Class, după lansarea unui model îmbunătăţit în 2013, pentru a deveni lider la profit pe segmentul respectiv, au declarat două surse apropiate situaţiei. Compania auto analizează şi o versiune decapotabilă a coupé-ului CL, al cărui preţ este de 114.000 de dolari.
BMW şi Audi, marcă a grupului Volkswagen, s-au dezvoltat de peste cinci ori mai rapid decât Mercedes în ultimul deceniu, prin extinderea ofertelor. Mercedes, care a coborât pe locul al treilea şi la profitabilitate, a pierdut prima poziţie pe segmentul maşinilor de lux în faţa BMW în 2005, iar în acest an a fost depăşit şi de Audi.
"Mercedes stagnează în comparaţie cu Audi şi BMW", a spus Juergen Pieper, analist la compania Bankhaus Metzler. Problemele mărcii în a atrage clienţi mai tineri cu modele sport şi intrarea târzie pe pieţe precum China au erodat poziţia companiei, a adăugat el.
Producătorul auto lucrează la un nou SUV şi ar putea dezvolta noi modele după succesul SLS, cu preţ de peste 189.000 de dolari, au spus sursele citate. Pentru a demonstra că maşinile de dimensiuni mari sunt încă viabile chiar şi în contextul restricţiilor privind combustibilii, cauzate de îngrijorarea privind mediul, Mercedes intenţionează să prezinte, săptămâna următoare, la Salonul auto de la Frankfurt, un concept sedan bazat pe sistemul pilă de combustie, prin care energia chimică este transformată în energie electrică.
Compania va lansa planurile de a creşte vânzările la Frankfurt, unde va prezenta şi noua generaţie a B-Class.
Maşina din clasa compactă este prima dintr-o serie de patru modele mici, destinate atragerii cumpărătorilor tineri. Mercedes investeşte 1,4 miliarde