Comisia Europeană a adoptat prima care prevede că automobilul va putea apela serviciile de urgență în locul victimei unui accident grav.
Comisia dorește ca sistemul de salvare a vieţii eCall să fie instalat în toate noile autoturisme și vehicule ușoare începând din 2015. În caz de accident grav, acest sistem formează automat numărul european unic de urgență 112 și comunică serviciilor de urgență locul în care se află vehiculul.
Iar, o recomandare a Comisiei, adoptată pe 8 septembrie, solicită statelor membre să se asigure că operatorii rețelelor de telefonie mobilă își modernizează infrastructura astfel încât apelurile de tip eCall să fie transmise în mod eficient serviciilor de urgență.
”Pentru a salva vieți sau pentru a reduce gravitatea rănilor, fiecare minut contează atunci când serviciile de urgență sunt chemate la locul unui accident rutier. Victimele accidentelor nu au însă întotdeauna reflexul sau capacitatea fizică de a suna imediat la serviciile de urgență. Dispozitivele eCall rezolvă această problemă alertând imediat serviciile respective, chiar dacă șoferul sau pasagerul este inconștient sau nu poate telefona din alt motiv”, se precizează într-un comunicat al Comisiei Europene de ce era nevoie de un astfel de sistem.
Potrivit estimărilor, această tehnologie grăbește sosirea echipelor de salvare cu aproximativ 40% din timp în zonele urbane și cu 50% în zonele rurale.
”Alături de colegii mei însărcinați cu transporturile și cu industria, vice președinții Siim Kallas și Antonio Tajani, mă bucur că am făcut primul pas pentru a ne asigura că milioane de cetățeni vor beneficia de sistemul eCall, un sistem care poate reduce simțitor timpul necesar serviciilor de urgență pentru a ajunge la locul accidentelor rutiere. Sistemul eCall va salva sute de vieți și va reduce durerea și suferința victimelor accidentelor rutiere”, a declarat Neelie