Designerul, în vârstă de 31 de ani, sfidează condiţiile economice ale domeniului şi industriei în care lucrează şi „creşte“ o marcă din ce în ce mai puternică pe plan internaţional. Hainele sale au ajuns în paginile revistei „Vogue“, dar şi pe podiumurile din Berlin. Cu fiecare reuşită, Pelger vrea mai mult de la el şi de la afacerea sa.
„Adevărul": Care este povestea pe care o spune colecţia „En Garde", prezentată recent la Berlin?
Stephan Pelger: Ţinutele vorbesc despre forţă, eleganţă şi sensibilitate, atribute ale feminităţii şi trăsături care se îmbină armonios şi construiesc imaginea femeii moderne de astăzi. Colecţia este inspirată de unul dintre cele mai exclusiviste şi nobile sporturi: scrima. Ideile preluate de la acest sport se regăsesc în croiul ţinutelor: atitudinea îndrăzneaţă, eleganţa şi măştile stilizate.
Ultima participare a ta la Berlin a fost catalogată drept un succes. Pentru cariera ta, cum s-ar traduce aceste participări?
Săptămâna Modei de la Berlin a devenit una dintre cele mai importante platforme de prezentare a colecţiilor designerilor din Europa, iar prezenţa mea constantă la acest eveniment dovedeşte că, pe de o parte, brandul Stephan Pelger este consecvent, apreciat pe scena internaţională a modei, iar pe de altă parte, reprezintă o reconfirmare a talentului, a creativităţii şi a viziunii mele ca designer.
Numele României ajunge tot mai des peste graniţe datorită designerilor români (Hohan, Pelger, Vlasov). De ce acum?
Designerii români au reuşit să se impună pe piaţa internaţională prin colecţiile vestimentare create, prin prezenţa consistentă din punct de vedere calitativ, creativitate, talent, viziune, consecvenţă şi nu în ultimul rând prin participările repetate la festivalurile de modă internaţionale care le-a adus notorietatea şi aprecierea publicului din toată lumea. Majoritatea şi-au extins af