Nici n-au apucat posesorii automobilelor înmatriculate înainte de 2007 să se resemneze la aflarea veştii că şi ei vor fi obligaţi să plătească taxa de mediu, pentru a-şi putea vinde maşinile, şi iată că ministrul Mediului „iese pe piaţă" cu încă o iniţiativă din acelaşi registru ecologisto-fiscal: impozitul auto în funcţie de gradul de poluare.
Laszlo Borbely a anunţat că, din 2012 sau 2013, statul va renunţa la taxa de mediu - de la anul, percepută şi în cazul maşinilor înmatriculate pentru care n-a fost plătită - şi va introduce un impozit auto calculat în functie de gradul de poluare şi de vechimea maşinii, numit "carte verde".
"Am intenţia de a introduce, dacă e posibil, de la jumătatea anului viitor, dacă nu, atunci de la 1 ianuarie 2013, o aşa numită carte verde. Ca şi în alte ţări, asta presupune să te duci în fiecare an la cei care verifică noxele, iar dacă maşina nu mai corespunde normelor, nu poţi să mai circuli cu ea pe drumurile publice. Trebuie să o repari şi plăteşti o taxă în funcţie de noxe. Atunci va plăti toată lumea", a declarat, marţi, ministrul Mediului.
Ministrul a mai spus că impozitul anual, calculat pe criteriul poluării, care va înlocui taxa de mediu (urmaşa celei de primă înmatriculare), va fi „mult mai mic", dar va fi datorat de toţi posesorii de automobile.
Luxul de a-ţi conduce maşina
„Cartea verde" (de ce nu „Taxa verde ?!) va fi calculată după o grilă care va ţine cont de vechimea maşinii, de norma de poluare a acesteia, precum şi de capacitatea cilindrică a motorului.
E drept că aşa se procedează în ţările civilizate numai că, în România, mai ales în actualul context economic, impozitarea autoturismelor în functie de gradul lor de poluare va transforma în lux şofatul propriei maşini. Taxarea va fi direct proporţională cu vechimea maşinii.
Prin urmare, proprietarii