Exclusiv GdS: În luna octombrie, Ford renunţă la asamblarea autoutilitarei uşoareTransit Connect în fabrica de la Craiova, pentru a începe instalarea noii linii de producţie a modelului Ford B-Max
Zilele primului model Ford asamblat la Craiova sunt numărate. În luna octombrie, Ford va stopa producţia în fabrica din Bănie, pentru a face loc unui nou model. În prezent, încă se lucrează pe banda de producţie în jur de 100 de autoutilitare uşoare Ford Transit Connect pe zi. Motivul pentru care se opreşte producţia este acela că modelul Transit Connect iese din fabricaţie din uzina craioveană, iar producţia se va muta în Spania, la fabrica Ford din Valencia, aşa cum au anunţat oficialii Ford Europa în urmă cu câteva luni. Din septembrie 2009 şi până acum au ieşit pe poarta fabricii auto din Bănie doar câteva mii de maşini sub sigla Ford. Până la oprirea producţiei, Ford Transit Connect ar putea fi asamblat la Craiova în circa 10.000 de exemplare, fiind aduse caroseriile sub formă de colecţii CKD (Complete Knock Down), de la fabrica Ford din Turcia, Kocaeli.
Din octombrie, compania anunţă că se completează investiţia cu linia de producţie pentru noul model Ford, care va fi efectiv fabricat în uzina auto de la Craiova, mult-aşteptatul B-Max.
Un nou început...
Fabrica Ford de la Craiova va fi specializată pe modelele de clasă B, iar modelul B-Max ar urma să intre în fabricaţie în prima parte a anului 2012. Reprezentanţii Ford evită, însă, să spună data exactă a începerii producţiei la Craiova. „Ford îşi păstrează angajamentul faţă de uzina de la Craiova şi a investit deja în mod semnificativ în construirea liniilor de producţie pentru B-Max. Ford va demara la Craiova producţia de masă a noului model B-Max în prima parte a anului 2012. De asemenea, în viitor va fi produs în România şi un al doilea model aparţinând clasei B“, au precizat