Structura copilului din ziua de azi e cu totul alta decat cea din anii comunismului, dar invatamantul romanesc nu a reusit sa se adapteze la aceasta schimbare.
Dascalii buni au fost neglijati, tinerii profesori cu har sunt bataia de joc a intrusilor sprijiniti politic. Unii absolventi nu sunt in stare nici macar sa urmareasca un rationament simplu. Mai stie cineva ce inseamna competenta in scoala?
Acestea sunt doar cateva dintre adevarurile dure exprimate de prof.univ.dr. Radu Gologan, presedintele Societatii de Stiinte Matematice si coordonatorul lotului olimpic national de matematica, in cadrul unui dialog purtat pe tema situatiei actuale a sistemului de invatamant romanesc si a controversatei reforme lansate de actualul ministru al Educatiei, Daniel Funeriu.
Daca profesorul Florian Colceag, presedintele IRSCA Gifted Education, aprecia, in prima parte a acestei dezbateri, ca masurile adoptate in ultimul an de minister transforma educatia dintr-o "furnizoare de diplome" intr-o "furnizoare de programe de formare a personalitatii, de crestere a valorii personale a copiilor", profesorul Gologan preia aceasta idee si adauga ca trebuie mers cu curaj mai departe, chiar daca unele lucruri vor da gres, pentru ca ele pot fi reparate pe parcurs.
Despre reforma lui Funeriu si performanta in educatie, cu doi dascali de aur (I) - prof. Florian Colceag
Radu Gologan: Ultimii 8 ani au fost dezastruosi, nu anul acesta, cand, in sfarsit, s-a dat un bacalaureat relativ corect
La fel ca multi alti fini cunoscatori ai sistemului de invatamant romanesc, profesorul Radu Gologan considera ca rezultatele de la bacalaureatul de anul acesta au radacini adanci in intreaga societate romaneasca.
"Pentru rezultatele de la bacalaureat este de vina intreg sistemul care functioneaza din '90 incoace. Si radacinile sunt,