Dunărea s-a luat după Marea Neagră. Nu îi mai place pe la noi, aşa că şi-a scăzut debitul.
Condiţiile de navigaţie pe Dunăre sunt dificile şi numai nave cu pescajul de până la 1,4 metri se pot deplasa de-a lungul fluviului, a declarat vineri Rangel Nikiforov, de la Administraţia maritimtă din Ruse, citat de presa bulgară, preluată de Moldpres. O navă de croazieră ucraineană a eşuat lângă insula Batin, dar joi a fost repusă pe linia de plutire de alte trei vase. Peste 50 de nave aşteaptă să-şi ridice ancora în porturile Svishtov, Nikopol, Somovit şi Ruse din cauza scăderii accentuate a cotelor Dunării, a indicat reprezentantul Admnistraţiei maritime din Ruse.
Nivelul Dunării a scăzut în anumite zone până la adâncimi de 1,2-1,4 metri, astfel că navigaţia a fost blocată din cauza unor puncte critice, iar Ministerul Transporturilor de la Bucureşti a solicitat convocarea, peste patru zile, a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă.
“În momentul de faţă, ca urmare a situaţiei hidrologice a Dunării, pe sectorul Dunării fluviale cuprins între km 610 (Turnu Măgurele/Vit – Bulgaria) şi km 375 (Călăraşi/Silistra – Bulgaria) se înregistrează adâncimi de 1,20 m-1,40m, faţă de 2,50 m adâncimea minimă de navigaţie recomandată de Comisia Dunării. Această, situaţie a condus la blocarea navigaţiei în mod deosebit din cauza punctelor critice situate la Km 530 (Batin), Km 543 (Vardim) şi Km 568 (Belene). Menţionăm că debitul Dunării la intrarea în ţară, în această perioadă, este sub 2400 mc/s (debitul normal este de 3800 mc/s)” se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Transporturilor, transmite Mediafax.
Autorităţile române şi cele bulgare au convenit, într-o întâlnire ce a avut loc joi la Ruse, o serie de acţiuni comune pentru deblocarea traficului pe Dunăre.
Dunărea s-a luat după Marea Neagră. Nu îi mai place pe la