Lansată în urmă cu un an, cea de-a treia generaţie Focus are parte şi de o variantă de caroserie break, menită să acopere micile nevoi utilitare ale unei familii. De altfel, faţă de modelul de bază, diferenţele de design sunt inexistente, cu excepţia geamurilor laterale din spate, modificate de portbagajul mai mare, specific clasei.
Şi în acest caz, nu mai vorbim de modelul sportiv de la versiunea anterioară, ci mai degrabă de o maşină al cărei aspect aminteşte că a avut ceva agresivitate până nu demult, dar care acum a făcut rabat în favoarea confortului. Şi a consumului, pentru că echiparea cu motorizare TDCi de 1.6 litri şi 115 CP înregistrează valori excelente, indiferent de condiţiile de rulare. Dacă fişa tehnică avansează cifre precum 3,7 litri extra-urban şi 5,2 în oraş, realitatea ne-a înfăţişat alte date, dar care oricum au impresionat la greu: 7,3 într-un Bucureşti aflat în vacanţă şi 5,2 în condiţii de autostradă, la viteză legală. Precizare obligatorie, ambele valori au fost înregistrate cu aerul condiţionat funcţionând la capacitate maximă pentru combaterea vipiei care a biciuit maşina.
Tehnologia care ajută break-ul să păstreze banii în buzunarul proprietarului conţine mai multe inovaţii făcute la nivelul motorului, dar mai ales un sistem Start/Stop, deosebit de eficient atunci când vehiculul rulează în mediu urban. Inginerii au adaptat acestei motorizări o transmisie în şase trepte, manuală, foarte precisă şi care are curse scurte. Etajarea rapoartelor este însă ceva mai lungă, tot cu acelaşi scop al reducerii de combustibil, motiv pentru care nu sunt recomandate valori sub 1.800 de turaţii atunci când se efectuează o depăşire. După această valoare, cuplul de 285 Nm se simte cu adevărat, iar motorul răspunde instantaneu la solicitări.
Ca ţinută de drum, seamănă bine cu Focus hatchback. Şasiul a rămas rigid, primind în schimb su