Povestea Lacoste a început dintr-un pariu. Cine a câştigat? Să spunem doar atât: acum, compania are mai bine de 1.200 de magazine în peste 100 de ţări şi aduce venituri anuale de 1,5 miliarde de dolari. La etichetă nu renunţi nicicând, indiferent unde te afli. Mai ales când sute de oameni te privesc în timp ce câştigi un meci de tenis. Din fericire, eleganţa se poate reinventa.
În urmă cu mai bine de 80 de ani, în 1927, doi jucători francezi de tenis, aflaţi în Statele Unite ale Americii pentru a participa la Cupa Davis, s-au oprit în faţa unei vitrine. Atenţia le fusese captată de o frumoasă valiză din piele de aligator. René Lacoste, unul dintre cei doi tenismeni, a pus un pariu: dacă a doua zi va câştiga meciul împotriva americanilor, coechipierul său, Pierre Gillou, va trebui să-i cumpere acea valiză.
În momentul în care au dat mâna pentru a pecetlui acordul, niciunul dintre cei doi habar nu avea că miza pariului urma să fie, de fapt, un gigant mondial cu venituri anuale de peste 1,5 miliarde de dolari. Echipa franceză, din care făceau parte cei doi amintiţi mai sus, purta numele de „Muschetarii" şi a învins echipa americană pentru prima dată în istoria Cupei Davis.
Cum „s-a născut" aligatorul
Lacoste şi-a primit valiza şi, odată cu ea, şi porecla - presa americană a început să-l numească „Aligatorul". Aceasta se potrivea perfect stilului agresiv de joc al francezului, iar Lacoste se folosea de ea din plin - pe de-o parte pentru a-şi intimida adversarii, pe de alta pentru a-şi confirma statutul (devenise tot mai cunoscut atât în Europa, cât şi în SUA). Robert George, un amic al jucătorului, i-a desenat un mic aligator, cu gura larg deschisă, pe care Lacoste şi-a cusut-o apoi pe cămăşile de tenis.
Acum, micul aligator este unul dintre cele mai recunoscute (şi mai copiate) logouri din întreaga lume. Reprezentanţii companiei susţin chia