A început numărătoarea inversă până la începerea noului an şcolar iar în evidenţele Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Târgu-Mureş figurează aproximativ 2400 de tineri care nu au solicitat punerea în legalitate cu acte de identitate.
Tinerii care au domiciliul în municipiul Târgu-Mureş şi în celelalte localităţi arondate pe linie de evidenţă a persoanelor, municipiului Tîrgu-Mureş, au obligaţia să se prezinte în termen de 15 zile de la data împlinirii vârstei de 14 ani la sediul Serviciului de Evidenţa Persoanelor de pe str. Călăraşilor nr. 26-28, şi să solicite punerea în legalitate cu act de identitate.
Documentele necesare pentru obţinerea primului act de identitate sunt
- cererea tip (disponibilă şi pe pagina de internet),
- certificatul de naştere, original şi copie,
- certificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, hotărârea judecătorească, definitivă şi irevocabilã, în cazul în care părinţii sunt divorţaţi, original şi copie;
- documentul cu care părintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
- actul de identitate al părintelui care însoţeşte minorul sau al reprezentantului legal;
- chitanţa în valoare de 11 lei reprezentând contravaloarea cărţii de identitate şi a taxei extrajudiciare de timbru (ghişeul 5).
Minorul depune cererea însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal ori de persoana căreia i-a fost încredinţat.Prima carte de identitate are termen de valabilitate 4 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani şi de 7 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 de ani.