La presiunea Fondului Monetar Internaţional (FMI), guvernul Boc a anunţat restructurarea companiilor de stat, pentru a acoperi "găurile negre" din economie.
Înainte de concedieri masive, aducerea unui management privat sau de rentabilizarea afacerii prin renegocierea unor contracte mai vechi, la CFR Călători ministerul Transporturilor a decis că restructurarea trebuie să înceapă pe banii contribuabilului, adică prin tarife mai mari şi prin subvenţii mai generoase de la stat.
Ministerul Transporturilor, condus de Anca Boagiu, a lansat în dezbatere publică un proiect de Hotărâre de Guvern prin care subvenţia acordată de către stat companiei CFR Călători ar urma să crească de la 244 la 326 de milioane de euro, conform Mediafax. CFR Călători se află pe lista companiilor monitorizate de către FMI, după cum s-a stabilit în acordul semnat cu România, alături de companii precum "surorile" CFR Marfă şi CFR SA (care administrează infrastructura feroviară din România) dar şi de SNLO sau de CNH.
Într-o singură lună CFR a majorat tarifele cu 18% şi cere majorarea cu 34% a subvenţiilor
Cererea ministrului Transporturilor şi Infrastructurii ca statul să subvenţioneze şi mai mult compania de stat vine la mai puţin de o lună după ce tarifele practicate de CFR Călători, au crescut, de pe o zi pe alta, cu 18%, respectiv sâmbătă, 13 august, a fost anunţat oficial faptul că de duminică, 14 august, biletele de tren sunt cu aproape o cincime mai scumpe.
Majorarea cu 18% a tarifelor a fost posibilă pentru că Guvernul a anulat, prin ordonanţa de urgenţă 57 de pe 16 iunie 2011, prevederile conform cărora tarifele practicate de CFR Călători şi Metrorex pot fi majorate doar cu nivelul inflaţiei şi doar cu acceptul Consiliului Concurenţei, după cum au explicat atunci oficialii CFR Călători.
Citeşte şi: CUM ARATĂ CONTRACTUL MANAGERILOR PE CARE ÎI ANGAJEAZĂ