Chiar daca recesiunea este o perioada buna pentru achizitii, nu la fel este privita de jucatorii din online care sustin ca multe dintre business-uri au fost create pentru a fi vandute, iar in prezent proiectele sunt supraevaluate. Acest lucru a dus, in ultimul an, la blocarea achizitiilor.
Despre posibilele fuziuni, numarul de agentii si regii care impart o piata de putin peste 20 milioane de euro, dar si despre expansiunea Internetului, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu mai multi actori implicati in aceasta piata.
Calin Rotarus (ArboInteractive) Calin Rotarus, managind director ArboInteractive, se asteapta ca la inceputul si la sfarsitul anului viitor, sa apara fuziuni sau consolidari “interesante”, pe piata online.
Si asta pentru ca, in general, recesiunea este o perioada buna pentru achizitii, dar afacerile in online stau un pic altfel.
Motivul il constitutie faptul ca multe dintre business-urile online au fost dezvoltate in ideea de a fi vandute la un moment dat, si in consecinta au oarece probleme structurale, destul de greu de identificat de catre un auditor, ceea ce face destul de riscanta o investitie, este de parere reprezentantul ArboInteractive.
Ileana Tomescu (Brand Connection) La randul sau, Ileana Tomescu, managing partner Brand Connection, sustine ca mediul online este in expansiune in acest moment, iar fuziunile sunt putin probabile in perioada urmatoare.
"In cazul presei, care a avut cel mai mult de suferit in urma crizei economice, este normala o astfel de orientare. Online-ul se afla la polul opus", a completat Tomescu.
Afirmatiile vin in contextul in care, recent, Ringier AG, cea mai mare companie de media din Elvetia, cu operatiuni la nivel international, a anuntat ca va achizitiona intregul pachet de actiuni al Edipresse A.S. Romania, un joint-venture al grupul