La două luni de la închiderea celui mai puternic tabloid britanic, cititorii par încă nehotărâţi. Dacă în iulie „Mail on Sunday“ a avut o creştere a numărului de cititori, în august tabloidul a vândut cu 150.000 de exemplare mai puţin.
Marele perdant al lunii august la capitolul vânzări a fost „Mail on Sunday", conform datelor oficiale publicate de „Media Guardian". Săptămânalul tabloid, care a devenit lider pe segmentul său imediat după închiderea „News of The World", a avut un minus de 150.000 de exemplare în august faţă de iulie. Acesta nu este un semn al sezonalităţii, ci doar al schimbării preferinţelor.
Ziarele quality, vânzări slabe
La două luni după dispariţia „News of The World", pe fondul scandalului interceptărilor ilegale, presa de tip tabloid trece încă prin frământări. Cei două milioane de cumpărători ai „News of The World" s-au văzut nevoiţi să-şi caute un nou tabloid. Potrivit unei analize „Media Guardian", preferinţele cititorilor se îndreaptă acum spre tabloidele cu frontispiciul de culoare roşie, care sunt mai senzaţionale, în detrimentul celor cu frontispiciul negru, care sunt mai serioase.
Marii câştigători ai ultimelor două luni au fost principalii competitori ai „News of The World". Unul dintre aceştia este „Sunday Mirror", care în august a avut vânzări de 1,9 milioane de exemplare, cu 66% mai mari decât în aceeaşi lună din anul precedent. O creştere asemănătoare a avut şi „People". Ziarele de calitate nu stau aşa de bine la vânzări precum tabloidele, având scăderi sau creşteri uşoare. „The Time" a avut o mică revenire în august, după ce în iulie a trecut, pentru prima dată de când este auditat (1962), sub un milion de exemplare.