Aproximativ 30.000 de călători s-au plimbat până acum cu cele patru autobuze „decapotabile“, aducând Regiei de transport un profit de 30%.Linia turistică n-a umflat doar bugetul RATB-ului, ci şi al micilor comercianţi care au prăvăliile amplasate în staţiile noului traseu turistic.
În prima lună de la înfiinţare, linia turistică a adus încasări de 299.820 de lei.
„Din această sumă, se scad cheltuielile cu chiria, salariul angajaţilor, toate cheltuielile de exploatare, care sunt de 229.996, şi rămânem cu un profit de 69.824 de lei, ceea ce reprezintă 30% din încasări. În estimările făcute de noi, ne aşteptam la un profit de 15%. Ne rugăm ca vremea să fie bună în continuare şi să avem aceleaşi încasări şi în lunile următoare“, a declarat, pentru „ADS“, directorul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), Adrian Criţ.
Directorul a mai declarat că ia în calcul varianta păstrării liniei turistice şi pe perioada iernii, însă cu nişte autobuze acoperite, iar din primăvara anului viitor, Regia va avea propriile autobuze.
Străinii vor cărţi şi pliante cu Bucureştiul
Turiştii – străini, dar şi români curioşi să vadă Capitala de la etaj - au mărit şi veniturile chioşcarilor din staţiile liniei turistice. La Piaţa Romană, vânzătorul de ziare a epuizat cărţile despre Bucureşti. „Se caută cam orice despre oraş, poze, pliante şi mai ales hărţi“, a spus chioşcarul.
Nevoia străinului de a se ghida prin Capitală a fost speculată de românul-afacerist care, ferit de ochii controlorilor din autobuz le vinde turiştilor hărţi luate gratis de la infochioşcurile amenajate de Primărie.
Şi vânzătorul de covrigi tot din Piaţa Romană se bucură de mai mulţi clienţi de când autobuzul turistic îi lasă pe vizitatori în faţa vitrinei sale. „Aici oricum
e vad, însă acum pot să spun că sunt parcă mai mulţi străini care cumpără“,