Simona Hulber contrazice condiţia designerului vestimentar român neînţeles şi nepreţuit la el acasă, reuşind să pună bazele unei afaceri de succes aici. Costumele şi cămăşile realizate de ea au generat încasări anuale şi de zece milioane de euro. Va reuşi aceleaşi performanţe sub semnul exclusivismului?Pagină realizată de redacţia Forbes.
În anul 2001, creatoarea de modă Doina Levintza punea în scenă primul (şi singurul de până acum) show masculin - „Levintza Men". Puţini ştiu, însă, că în culise o tânără de nici 25 de ani urmărea cu sufletul la gură toate reacţiile din sală. Doamna Doina, cum îi spun apropiaţii, îi dăduse o şansă uriaşă studentei orădence Simona Hulber, în ultimul an la Facultatea de Arte Plastice, când o numise asistent designer al ineditei colecţii.
Show-ul a rămas un punct de reper în moda masculină românească şi a demonstrat că Levintza nu dăduse greş când a pariat pe câştigătoarea din anul 2000 a competiţiei „Zilele Internaţionale ale Modei Bucureşti". Simona păşise deja cu dreptul pe podiumul colecţiilor vestimentare bărbăteşti. Colecţia prezentată de aspiranta la un locşor în Bucureşti „spărsese" tradiţia câştigătorilor din Capitală sau din Cluj. Nu avea cum să treacă neobservată.
Început la Bigotti
Totuşi, ceea ce Simona Hulber a reuşit să construiască începând de atunci în lumea modei a rămas departe de lumina podiumurilor şi a reflectoarelor. A învăţat şi a evoluat în spatele brandurilor cu ambiţia celor care ştiu că talentul nu ţine de foame. După ce a terminat facultatea a intrat în echipa Bigotti. „Atunci a început, practic, drumul meu, într-o piaţă în care nici măcar conceptul «merchandiser» nu exista", povesteşte Simona Hulber. Moda comercială a învăţat-o să nu mai privească totul dintr-o perspectivă artistică. Cu greu ţi-ai putea-o imagina pe această femeie delicată negociind la sânge preţurile materialelor,