43% dintre persoane achiziţionează un brand numai după ce găsesc online informaţii relevante despre el
Internetul a devenit unul dintre cei mai importanţi factori care influenţează interacţiunea dintre brand şi consumator - 56% dintre consumatori spunând că online-ul le-a schimbat în mod semnificativ modul în care fac cumpărături, în timp ce 43% spun că ar cumpăra un brand numai după ce ar găsi informaţii despre el online, potrivit unui studiu al agenţiei de media Initiative.
Importanţa online-ului pentru brand se extinde până la împărtăşirea informaţiilor despre brand - peste jumătate dintre cei intervievaţi (54%) au declarat că ar împărtăşi altor consumatori informaţii despre brand (owned media), precum cupoanele prin intermediul e-mail-ului şi al social media.
Mai mult de jumătate din populaţia studiului (52% dintre cei intervievaţi) îşi petrece o parte importantă din timpul liber căutând informaţii online despre branduri înainte de a lua decizia de cumpărare. Internetul este principalul factor care a condus la creşterea timpului alocat de consumatori pentru căutarea şi compararea informaţiilor despre branduri, ca pas premergător deciziei de cumpărare.
În acest context, cu 56% dintre consumatori declarând că Internetul le-a schimbat complet modul de a face cumpărături, brandurile care nu interacţionează cu consumatorii online riscă să dispară. Refuzul de a cumpăra un produs sau un serviciu fără o documentare prealabilă online atinge cele mai înalte valori în rândul tinerilor: 48% dintre consumatorii cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani comparativ cu 37% dintre consumatorii cu vârste între 35 şi 54 de ani.
Tendinţe care merită urmărite şi la noi
"Deşi studiul nu include piaţa din România sunt câteva tendinţe care merită urmărite şi la noi. Piaţa locală se canalizează într-un mod mai degrabă natural decât ed