Asociatia Internationala de Transport Aerian (IATA) a intocmit un raport care sa evidentieze modul in care tragedia din 2001 a influentat industria aviatica din punct de vedere economic, relateaza World Property Channel.
Conform raportului, operatorii aerieni au avut pierderi de13 miliarde dolari in 2001 si o gaura de 11,3 miliarde in 2002. Sectorul aviatic comercial si-a revenit de-abia in 2006, cand s-au inregistrat profituri anuale de 5 miliarde dolari, iar in 2007 castigurile au crescut pana la 14 miliarde dolari.
Insa ritmul s-a rupt in 2008 si 2009, cand efectele crizei financiare au dus l-a pierderi insumate de 25,9 miliarde dolari.
Potrivit datelor citate, intre 2000 si 2001 transportul aerian a scazut cu 22 miliarde dolari (6%), piata revenind usor in urmatorii trei ani. In 2009 veniturile au scazut cu 14% (82 miliarde dolari) pana la 482 miliarde dolari, pierdere recuperata ulterior in 2010 cand cifra de afaceri totala a industriei aviatice a fost de 554 miliarde dolari si un profit de 18 miliarde dolari.
Industria aviatica s-a schimbat fundamental in ultimii 10 ani, daca se tin cont de previziunile IATA legate veniturile ce vor atinge in 2011, 598 miliarde dolari- o crestere semnificativa fata de cele 307 miliarde obtinute in 2001. Companiile aeriene se asteapta la un trafic de 2,8 miliarde de pasageri si 48 milioane tone de marfuri, comparativ de cu cei 1 miliard de pasageri si 16 milioane tone de marfa inregistrate in 2001.
Economic vorbind, evenimentele din 9/11 au costat industria cu trei ani de scaderi, in timp ce criza financiara din 2008 a mai costat inca doi.
Urmarile atacurilor teroriste de atunci se vad mai ales in cresterea nivelului de securitate din aeroporturi.
IATA doreste ca in viitor dezvoltarea tehnologiei sa permita verificarea pasagerilor la trecerea prin checkpoint, daca au obiecte sau su