Îmbinarea utilului cu plăcutul este calea prin care generaţia actuală, cu rezultate dezastruoase la Bac, ar fi dispusă să-şi îndrepte atitudinea faţă de carte şi să vină la şcoală chiar şi în zilele libere.
Elevii nu sunt atraşi de tocitul manualului şi par că nu ar deprinde noţiunile materiilor nici dacă ar sta toată ziua în clasă. Fundaţia "Lea ders" a demonstrat, în cadrul unui program naţional numit "Leadership autentic", că jocurile de cultură generală, cele de comunicare şi atenţia faţă de nevoile elevului sunt soluţiile pentru a alunga apatia din şcoală.
Experiment cu 1.000 de liceeni din toată ţara
Iniţiativa constă în organizarea de cursuri în weekend şi vacanţe, iar participarea este benevolă şi gratuită. Alexandra Bideaua, reprezentantă Leaders, explică realitatea pe care organizatorii programului au descoperit-o în şcoli. "Tinerii sunt interesaţi de educaţia non-formală, ajung la cele mai bune rezultate atunci când metodele de predare le sunt adaptate la propriile calităţi. Atât de interesaţi, încât vin în weekend la şcoală pentru a se perfecţiona în această arie", punctează aceasta.
Cum se desfăşoară cursurile
"Nu le-am dat nişte noţiuni şi le-am spus să le înveţe. Am construit jocuri unde aveau nevoie de noţiunile din carte, aşa că le-au învăţat ca să termine proba practică. Le-am spus elevilor că vin la şcoală pentru a învăţa pentru ei şi că e normal să greşeşti când înveţi. Că trebuie să-şi dezvolte calităţile. I-am învăţat să comunice unii cu alţii. E destul de simplu", spune Adina Ghiţă, managerul proiectului. Rezultatele proiectului au fost spectaculoase, cred membrii organizaţiei.
"Doar trei oameni, adică doi traineri şi un project manager, au fost în stare să schimbe în bine traseul dezvoltării personale a peste o mie de liceeni din întreaga ţară", crede Alexandra Bideaua. Programul a vizat atât elevi din colegii de