Alpha Bank şi Bancpost vor fuziona, dând naştere unei bănci de locul trei în top. Capital îţi arată cum ar trebui să arate noua entitate din perspectiva atractivităţii pentru client.
Grupurile elene EFG Eurobank şi Alpha Bank au decis să fuzioneze, dând astfel naştere celui mai important grup bancar din Europa de Sud-Est. Pentru România, această mişcare va însemna fuziunea dintre Alpha Bank şi Bancpost şi, implicit, apariţia unei noi bănci care, după toate calculele, va ocupa locul trei în topul după active în sistemul bancar.
Ce se va întâmpla cu angajaţii celor două bănci sau cu sucursalele lor? Cum vor fi afectaţi clienţii lor şi, nu în ultimul rând, cine va conduce noua bancă? Toate acestea sunt întrebări la care este încă prea devreme pentru a răspunde. Având însă la dispoziţie experienţa fuziunii dintre Unicredit şi HVB Ţiriac (singura de amploare de până acum din România), dar şi polticile de cost duse până acum de cele două bănci, ne putem face o imagine asupra felului în care va arăta noua entitate.
Din perspectiva atractivităţii pentru clienţi (analizând strict costurile practicate acum de bănci la cele mai importante produse şi servicii), ar rezulta că noua bancă ar trebui să preia mai degrabă din caracteristicile Bancpost decât din cele ale Alpha Bank.
Viitoarea evoluţie va depinde însă de mai mulţi parametri, printre care politica de dezvoltare a băncii, dacă va pune accent pe profit rapid (ceea ce ar însemna dobânzi mai mari) sau pe dezvoltare ca volum, dacă se va axa mai ales pe clientelă persoane fizice (decizie care ar fi mai aproape de actuala politică a Bancpost) sau pe finanţarea companiilor, mai ales a celor mici şi mijlocii (mai apropiată de strategia Alpha Bank), dacă va încerca să ofere clienţilor, contra cost, protecţie pe termen lung (specific mai apropiat de Alpha Bank) sau dacă va