„Nu vopsiţi doar gardul, schimbaţi şi leopardul!“ este mesajul pe care specialiştii în publicitate şi branding l-au transmis democrat-liberalilor, preocupaţi de coagularea „Mişcării Populare“. Succesul unei mişcări de centru-dreapta ar depinde, în opinia publicitarilor chestionaţi de „Adevărul“, de oamenii noi care ar trebui promovaţi în prim-planul politic.
Cu aceiaşi oameni, democrat-liberalii „nu ar face din negru alb, oricât s-ar strădui", în opinia lui Bogdan Naumovici, directorul agenţiei de publicitate „23 Communication Ideas". „Pentru ca o nouă mişcare politică să reuşească, trebuie să vină cu iniţiative, acţiuni noi, dar mai ales cu feţe noi, să promoveze tinerii. Trebuie să schimbe şi leopardul, nu să vopsească numai gardul!", a arătat Naumovici.
În opinia lui Şerban Alexandrescu, director la agenţia de publicitate „Headvertising", iniţiativa privind un nou proiect politic este chiar salutară, în condiţiile în care, „când se înmulţesc asocierile negative ale multor oameni, legate de un anumit brand, probabil că proprietarii brandului ar trebui să se apuce să facă ceva", chiar dacă „orice tentativă de a scăpa de asocieri negative e un proces anevoios, dar deloc imposibil".
Pentru „a umbla la produs în mod substanţial", Alexandrescu a arătat însă că nu este numai nevoie de „destul timp, destui bani şi suficientă răbdare", ci mai ales de nume noi. E uşor să vii cu un nume nou, însă e puţin mai greu să vii cu nume noi, cu politicieni noi care să aibă altfel de valori. E mai importantă o schimbare de mentalitate decât o schimbare de culori", a arătat Şerban Alexandrescu.
La rândul său, Laurenţiu Dincă, senior copywriter „Odyssey", a făcut o diferenţă între un produs comercial şi unul politic.„Din păcate pentru PDL, a lua din nou votul oamenilor e puţin diferit de a-i face să reîncerce un detergent care i-a dezamăgit. A convinge