Acuzaţi de abuzuri şi anchetaţi penal, poliţiştii braşoveni nu mai emit decizii de ridicări auto cu acelaşi zel cu care o făceau în trecut. Dacă înainte de începerea anchetei, la Braşov se ridicau zilnic, în medie, 30 de maşini, acum utilajele folosite la ridicări aproape că şomează.
Doar două-trei maşini parcate neregulamentar pe domeniul public mai sunt ridicate acum zilnic în municipiul Braşov. Numărul maşinilor „săltate" de pe locurile unde parcarea nu este permisă a scăzut drastic după iscarea scandalului ridicărilor de la Braşov, acum o lună. De ridicările auto se ocupă tot poliţiştii bănuiţi de fals intelectual şi abuz în serviciu, însă aceştia par să fi devenit mult mai precauţi.
„Înainte de începerea anchetei, erau ridicate în medie 25 de maşini, într-o zi. Acum, se ridică în medie trei maşini. Toate ridicările se fac în baza unor procese verbale întocmite de poliţişti. Nu ştim care este motivul pentru care acum se întocmesc mai puţine dispoziţii de ridicare", a spus Silviu Ştefan, purtătorul de cuvânt al RAT Braşov.
Atenţie sporită
Poliţiştii recunosc că ancheta demarată în cazul „ridicărilor auto" a schimbat procedurile agenţilor în teren şi că acum dispoziţiile de ridicare se emit doar după o verificare riguroasă la faţa locului.
„Poliţiştii de la noi care se ocupă de ridicări, fac acum prin rotaţie. Practic, este un echipaj mixt, alcătuit dintr-un agent de la Poliţia Locală şi altul de la Poliţia Rutieră. Cei doi se deplasează cu aceeaşi maşină în locul în care se constată contravenţia şi nu mai emit dispoziţiile de ridicare telefonic", a declarat Marcel Chirilă, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Locale Braşov.
Contractele încheiate de RAT cu firmelor de ridicări expiră la finalul lunii, însă tot acestora li se solicită închirierea utilajelor specifice.
„Ridicările de maşini sunt o afacere profitabilă, în condiţiil