Românii au trecut de la conservele de 300 de grame la cele de 100-120 de grame
Scandia: Populaţia consumă acum doar cât să acopere necesarul
Criza a afectat bugetele familiilor din România pe toate nivelurile, ajungând până la partea alocată alimentaţiei. Producătorul de pateuri în conservă Scandia Food observă acest fenomen în comportamentul cumpărătorilor săi, care prezintă un consum mult mai redus decât acum doi ani. Potrivit reprezentanţilor companiei, consumatorul român de pateuri în conservă se orientează tot mai frecvent, pe fondul crizei economice, către gramaje mai mici, de 100-120 de grame, după ce în urmă cu doi ani cele mai vândute produse erau cele de 300 de grame.
"Am putut observa o modificare a comportamentului consumatorului în ultimii ani, influenţată în mod evident de evenimentele economice ale acestor perioade. Dacă până acum doi ani, vânzarea era compusă, în principal, din gramaje mari (300 de grame), astăzi consumatorul se orientează, tot mai frecvent, către gramaje mai mici, de 100-120 de grame", a declarat Adrian Gaşpar, preşedintele Consiliului de Administraţie al Scandia Food, citat de Mediafax. Oficialul producătorului de pateuri la conservă a mai precizat în prezent că românii cumpără acum doar cât să acopere necesarul de alimentaţie.
Scumpirea materiilor prime şi scăderea puterii de cumpărare sunt problemele pieţei
Adrian Gaşpar a mai spus că principalele probleme cu care se confruntă piaţa de paté sunt creşterea "abruptă" a preţului materiilor prime şi scăderea puterii de cumpărare şi consum a populaţiei. Creşterea TVA a avut, de asemenea, potrivit lui Gaşpar, impact "enorm" asupra consumului, iar "gripajul economic" şi volatilitatea duc la o lipsă de încredere a consumatorului.
Un proiect important pentru Scandia Food, în acest an, este extinderea în domenii conexe de activitate, re