Reducerea taxei auto cu 25% şi plata acesteia, inclusiv pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007, ar putea încuraja din nou importul vehiculelor second-hand şi, implicit, vor readuce în discuţie problema poluării aerului. În Timiş, peste 30% dintre maşinile înmatriculate anual sunt autoturisme vechi.
Micşorarea taxei, noi efecte
Abia aprobat de Guvern, proiectul de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule – care prevede reducerea taxei cu până la 25%, dar şi plata acesteia pentru maşinile înmatriculate înainte de 2007, pentru care nu a fost achitată o astfel de taxă, la schimbarea proprietarului –, le ridică semne de întrebare comercianţilor de maşini. Potrivit acestora, dacă în luna ianuarie majorarea taxei de poluare la nivelul motorizărilor Euro 4 a atras după sine, chiar până la trei ori, creşterea preţurilor maşinilor la mâna a doua, deja înmatriculate în România, reducând şi numărul automobilelor vândute ca neînmatriculate – după practica dealerilor care aduc maşini din Vest –, fiind înfrânat astfel importul de automobile de acest tip, noua modificare în preţul taxei auto va avea un efect invers.
Cristian Bică, membru al Asociaţiei Distribuitorilor Autorizaţi Ford din România, este de părere că noua taxă va reduce preţul maşinilor înmatriculate înainte de 2007 cu valoarea acesteia pentru ca vânzătorii să găsească cumpărători. „Va creşte numărul celor care îşi vor achiziţiona un autovehicul second-hand de peste graniţă. De asemenea, dealerii care vând vehicule rulate şi care au în stoc maşini achiziţionate anterior prin buy-back sau trade-in, pentru care nu s-a plătit această taxă, vor pierde sume importante. Şi, nu în ultimul rând, vor exista din ce în ce mai multe maşini tranzacţionate fără perfectarea actelor”, declară Cristian Bică, citat de Mediafax.
Alţi comercianţi