Aeroportul internaţional Aurel Vlaicu (din Băneasa), de pe care zboară avioanele companiilor low-cost Wizz Air şi Blue Air, se va transforma în aerodrom pentru curse business, deşi prezenţa private jet-urilor este redusă, iar numărul de zboruri business nu este semnificativ.
"Este ca la autostrăzi. Nu poţi spune câte maşini vor circula pe autostradă, dacă nu construieşti una. Chiar dacă în prezent traficul din curse business (private jet-uri) este slab dezvoltat, trebuie să transformăm aeroportul într-unul precum London City Airport, pentru a da posibilitatea operatorilor de private jet-uri să vină aici şi să nu îşi ţină aeronavele pe aerodromul din Clinceni, de exemplu", spune Valentin Iordache, director calitate în cadrul Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Licitaţia pentru achiziţia de servicii în vederea realizării studiului de fezabilitate este în curs de demarare. Aproape 450.000 de euro se vor plăti pentru studiile de fezabilitate.
"Vrem să separăm traficul comercial de cel general - private jet-uri, curse operate de poliţie sau ambulanţă -, pentru că mixul acesta creează dificultăţi de operare", a declarat el. Deşi a fost proiectat pentru o capacitate de 300.000 de pasageri, pe aeroportul din Băneasa traficul a ajuns la aproape 2,1 milioane de pasageri anul trecut.
Mai mult, în primul semestru anul acesta s-au înregistrat 1,1 milioane de pasageri, trafic în creştere cu 16,6%.
Întrebat de ZF cât la sută din traficul înregistrat de aeroportul din Băneasa este de business, Iordache a spus că "este foarte slab dezvoltat". Altfel spus, de pe acest aeroport nu se operează în prezent un număr semnificativ de curse de business sau VIP, cu private jet-uri. Pe piaţa românească, printre companiile aeriene care deţin avioane pe care le închiriază pentru curse business sau zboruri charter se numără Jetran Air a lui Ovidiu Tender