Peste două săptămâni, elevii de clasa a II-a vor susţine două probe de examen, cei de clasa a VIII-a, opt. Până la testare, elevii vor recapitula zilnic materia de anul trecut. Notele nu se trec în catalog şi se comunică doar părinţilor. Sursa: CODRIN PRISECARU
Testele pe care le vor susţine elevii vor fi radiografia cunoştinţelor pe care le au la început de an şcolar. În funcţie de rezultate, profesorii vor trebui să-şi adapteze lecţiile şi să îi ajute pe copii să-şi acopere carenţele. Evaluarea se face şi la început, şi la final de an, pentru a se vedea clar evoluaţia fiecăruia. Nu se fac ierarhizări pe baza rezultatelor, iar notele sunt comunicate doar părinţilor.
"Nota reprezintă de multe ori o sentinţă şi prea puţin un instrument pentru orientarea şi optimizarea învăţării", a declarat ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, precizând că, pe baza acestei testări se urmăreşte "transformarea evaluării într-un instrument standardizat, cu scopul de orientare şi optimizare a învăţării". Altfel spus, este un pas înainte spre o predare personalizată.
Cum se desfăşoară testele
"Subiectele vor avea la bază elemente principale din materia de anul trecut", precizează Marian Banu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Bucureşti. "Nu ne propunem să surprindem elevii, ci pur şi simplu vrem să corectăm din timp ceea ce se poate corecta", mai precizează el.
Subiectele sunt elaborate la nivel local, de către comisiile metodice/catedrele de specialitate, respectând programa şcolară.
Numărul materiilor la care se susţine testarea creşte de la an la an. Dacă în clasa a IV-a, spre exmplu, se dă examen la Limba şi literatura română, Matematică şi Ştiinţe, în clasa a VIII-a examenul este la Limba şi literatura română, Limba şi literatura maternă, Limba modernă 1, Mate matică, Fizică şi Biologie.
Clase