Cumpărăturile online generează rulaje de 1 miliard euro, dar din carduri pleacă doar 130 milioane
Teama de fraudă este încă ridicată şi vizează toţi factorii implicaţi într-o tranzacţie
Rata fraudelor din România este însă de 9 ori sub media din Europa
Comerţul online românesc este o piaţă în expansiune, care a ajuns deja la un nivel semnificativ în ceea ce priveşte valoarea cumpărăturilor facilitate de internet, respectiv de 1 miliard de euro, însă plăţile cu cardul reprezintă aproximativ 13% din total, potrivit datelor prezentate de reprezentanţii din România ai Visa Europe.
"Comerţul prin internet a crescut foarte mult în ultimii doi ani. Unii spun că a crescut în detrimentul celui fizic. Această evoluţie este uşor de înţeles din moment ce cumpărătorii pot găsi în online preţuri mai mici, decât în magazinele clasice şi au parte de mai multe facilităţi. În plus, internetul nu mai este un mediu restrâns. Tot mai multă lume are acces la internet şi este mult mai familiarizată cu acest mediu. Totuşi, plata online cu cardul este încă una limitată. Marea parte a cumpărăturilor online se efectuează cu plata ramburs, la momentul livrării. Comerţul facilitat de mediul online se ridică la 1 miliard de euro, însă plăţile cu cardul totalizează aproximativ 130 de milioane de euro, potrivit datelor Romcard (principalul procesator de plăţi cu cardul din România - n.r.)", a declarat într-o conferinţă de presă, Cătălin Creţu, general manager pe România al Visa Europe.
De asemenea, acesta a mai spus că şi pentru comercianţi este mai avantajos că vândă prin online. "Ţinând cont că nu mai există costurile unui magazin fizic, atunci şi preţurile produselor comercializate de aceştia sunt mai mici. Comerţul online este avantajos şi pentru companiile de profil", a mai explicat Cătălin Creţu.
Reprezentanţii celei mai mari platforme de plăţi online