Veniturile din turismul pe litoral au scăzut anul acesta cu cel puţin 10-15%, deşi numărul turiştilor a crescut cu 10%, a estimat, ieri, preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării, Corina Martin. Ea a explicat situaţia încasărilor din turismul pe litoral prin faptul că, deşi au venit mai mulţi turişti, aceştia au apelat la programele speciale, prin care s-au acordat cazări gratuite, discounturi sau suplimente la masă. Corina Martin a spus: "În acest an, pe litoral am avut ceva mai mulţi turişti decât în 2010. Undeva cu 10% mai mare a fost numărul turiştilor. Asta poate să ne ducă la gândul că şi veniturile realizate în turismul pe litoral au fost mai mari. Din păcate, nu. Aici este contradicţia pentru că au fost mai mulţi turişti pe litoral, dar care au cumpărat pe bani mai puţini, venituri mai sărace să spunem, bugete mai sărace. A scăzut numărul de înnoptări, deci mai mulţi români şi-au permis să vină pe litoral, dar un număr mai mic de nopţi, pentru că bugetul afectat încă de criză al fiecărei familii a contat foarte mult în decizia de a sta în vacanţă mai multe sau mai puţine nopţi". Ea a precizat, potrivit Agerpres, că estimările indică o scădere a veniturilor din turismul pe litoral de cel puţin 10 - 15%.
Preşedintele ALDD a explicat: "Noi am estimat undeva la cel puţin 10-15% scăderea veniturilor. De ce? Pentru că s-au vândut în proporţie foarte mare programele speciale pe care noi le lansăm. < Zile gratuite de vacanţă > s-a vândut cel mai bine. Probabil, cuvântul < gratuit > din titulatura programului a contat foarte mult, pentru că turiştii au ştiut că primesc o noapte sau două de cazare şi au cumpărat aceste programe. S-a vândut foarte bine şi programul < Înscrieri timpurii >, cel care oferă discounturile cele mai mari. De asemenea, suplimentul la masă. Deci, ce a fost gratuit sau bonus sau mult redus ca tarif a avut cel mai mare succes. De aceea s