Florin Talpes, proprietarul producatorului de tehnologii de securitate IT Bitdefender, a spus astazi ca, dupa ce a primit in septembrie 2008 un mail de la un fond de investitii american in care era avertizat sa gestioneze cu atentie banii, strategia Bitdefender a fost schimbata pentru a supravietui crizei. “In septembrie 2008, am primit un mail de la unul dintre fondurile de investitii din Silicon Valley cu care discutam. Primul lucru pe care mi l-au spus a fost: “Puneti mana pe bani! Gestionati-i cat se poate de bine! Cel mai important este sa supravietuiti!”.
Timp de 6 – 12 luni, cuvantul de ordine a fost supravietuirea. Intre timp, in ultimele 12 luni, fondurile de investitii au inceput sa se uite cu mare atentie. Pot spune ca interesul lor a crescut”, afirma Florin Talpes, CEO si fondator al afacerii Bitdefender, unul dintre putinele branduri romanesti care au penetrat piata globala. “Sunt fonduri de investitii emblematice pentru industrie care ne-au contactat”, mai spune Talpes.
Astazi, reprezentantii Bitdefender au prezentat noua “fata” a companiei, care include un logo nou, un slogan si o noua generatie de produse.
Viitorul Bitdefender depinde insa nu numai de discutiile cu fondurile de investitii, ci si de planurile de listare, care nu mai iau anul viitor in calcul in contextul in care la nive global mai multe companii au renuntat la o asemenea miscare datorita volatilitatii mari de pe bursele internationale.
“Nu va mai fi listare in 2012, dar intentia de listare a ramas in picioare. Eu am zis tot timpul ca, fiind roman, m-ar interesa sa ma listez la bursa din Romania cu conditia ca bursa din Romania sa fie solida. Nu vrei sa te listezi pe o bursa si sa ti-o iei in freza. Vrei sa vii pe o bursa cand ai o anumita siguranta ca regulile jocului sunt respectate”, spune unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori rom