Vanzarile de vin la Cora au crescut cu aproximativ 2% in primul semestru al anului, in comparativ cu aceeasi perioada din 2010, ajungand la 10 milioane lei, cu un volum de aproximativ 1 milion de litri. Cora estimeaza ca pana la sfarsitul anului va atinge o cifra de afaceri de 23 milioane lei, in total 2,3 milioane de litri, potrivit oficialilor companiei.
Vinurile sub marca proprie Cora reprezinta 5,25% din valoarea vanzarilor totale de vinuri si 6,5% din volum, in crestere cu 1 punct procentual fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Cora comercializeaza in Romania o gama de 40 de vinuri marca proprie, romanesti si frantuzesti, din toate categoriile de pret.
Marca proprie de vinuri romanesti este Prieten Vechi si are ca furnizor principal Cramele Halewood, care produce si 2 spumante pentru aceeasi marca. Al doilea furnizor este reprezentat de Cramele Ostrovit.
Portofoliul Cora de marci proprii cuprinde si vinuri frantuzesti. Acestea provin din regiuni ca Bordeaux sau Cotes de Provence si sunt comercializate sub marca Ame du Terroir.
In ceea ce priveste raportul de vanzari intre cele doua, vinurile romanesti au un procent de 3,3%, iar cele frantuzesti aproape 2%.
Motivul pentru care vinurile romanesti marca proprie Cora se vand mai bine este ca sunt mai ieftine decat cele frantuzesti, a explicat Simona Sahin (foto), manager al Cora la categoriile de vin si produse alimentare de baza.
Despre Feteasca Neagra, reprezentantii companiei spun ca unul din cinci clienti aleg sa cumpere marca proprie Cora. Diferenta de pret intre marca privata si marca nationala este de 5 lei, motivul pentru care marca proprie incepe sa devina tot mai cautata.
Cu toate acestea, exista unii clienti orientati spre crame, care nu ar renunta la brandurile preferate, a spus Simona Sahin.
Pentr