Bobocii din clasa întâi de la alternativele educaţionale de stat „Step by Step" şi „Waldorf" din Cluj au început şcoala într-o atmosferă prietenoasă, cu zâmbete şi mult entuziasm.
Comparativ cu rigorile învăţământului tradiţional, cele două programe educaţionale promit să ofere micu'ilor o atmosferă relaxantă, în care joaca, departe de a fi o pierdere de vreme, devine o modalitate de cunoaştere. În primele săptămâni de şcoală, spun dascălii de aici, cea mai importantă este adaptarea, trecerea de la grădiniţă la şcoală, care trebuie să se facă treptat, astfel încât micuţii să vină cu drag la ore.
27 de copii au intrat anul acesta în clasa întâi, în programul „Step by Step" din cadrul Liceului „Eugen Pora" din Mănăştur.
Din clasa întâi şi pînă într-a patra, cât durează programul, copiii petrec opt ore pe zi la şcoală, în intervalul de ore 8-16. Au o oră de pauză de masă şi recreere, combinate, plus pauzele dintre ore. Părinţii pot opta pentru masa servită în sistem de catering sau pot să le pună copiilor pachet de acasă. Micuţii au aici propriul lor dulăpior unde îşi pot lăsa hăinuţele şi papucii de afară. La ore se intră doar cu papuci de schimb pentru că mocheta din clasă devine de multe ori locul unde micuţii aleg să se joace în pauze, a declarat Margareta Leţia, director adjunct al Liceului „Eugen Pora", în cadrul căruia există clase de alternativă educaţională prin programul de stat „Step by Step".
Doi învăţători la o clasă
Spre deosebire de şcolile obişnuite, elevii nu stau în băncuţe, doi câte doi, ci grupaţi câte 5 sau 6, la măsuţe. Totul pentru a încuraja lucrul în echipă şi interacţiunea de la vârste fragede. În loc de un învăţător, micuţii de la Step by Step sunt mai norocoşi şi beneficiază de atenţia a doi dascăli la clasă, care îi supraveghează concomitent. Învăţătorul stă în faţa clasei doar când scrie ceva pe tablă. În rest,