Vânzările Smithfield Foods, unul dintre cei mai mari producători de carne la nivel mondial, au crescut cu 24% pe piaţa locală, în perioada mai-iulie 2011, până la 57,6 mil. dolari (42,3 mil. euro, la cursul actual). În aceeaşi perioadă, mai-iulie 2011, compania a raportat pierderi de 4,6 mil. euro, de 23 de ori mai mari decât în perioada similară din 2010.
"În România, operaţiunile de procesare a cărnii sunt afectate de situaţia economică marcată de recesiune şi de cererea slabă. În aceste condiţii, nu ne aşteptăm ca în anul fiscal 2012 (început la 1 mai 2011 - n. red.) să obţinem profit", se arată în raportul financiar al companiei.
Afacerile companiei pe piaţa locală au crescut puternic în condiţiile în care preţurile produselor s-au majorat cu 17%, iar vânzările în volum au crescut cu doar 2%, după cum se arată în raport.
Creşterile exclud vânzarea de porci în viu şi includ impactul cursului de schimb asupra afacerilor. România se află alături de Polonia şi Marea Britanie în categoria principalelor pieţe pentru carne procesată şi operaţiuni de distribuţie. Smithfield Foods deţine de asemenea în România facilităţi pentru producţia de carne de porc.
Grupul a intrat pe piaţa românească în 2004, când a achiziţionat firmele Agrotorvis şi Comtim Grup. Compania a preluat ulterior firma de distribuţie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucureşti, precum şi depozitul Frigorifer din Tulcea. Agroalim Distribution este un jucător aflat în topul primilor zece mari distribuitori de FMCG, unde se "luptă" cu Interbrands, Top Brands Distribution şi Simba Invest.
În anul fiscal 2011 valoarea vânzărilor grupului american pe piaţa românească a urcat cu 9%, de la 182,4 milioane de dolari la 199 milioane de dolari. Profitul operaţional al grupului american Smithfield Foods în România a scăzut de aproape patru ori în anul fiscal 2011, închei