A 64-a ediţie a evenimentului care îşi deschide porţile mâine adună, în linii mari, ultimele noutăţi pregătite de producători pentru 2011.
Din colecţia de peste 70 de premiere mondiale care vor fi prezentate la ultimul mare Salon auto al anului, am ales zece modele (gata de producţie sau aflate, deocamdată, la stadiul de concept), pe care le-am socotit cele mai importante pentru şoferii din România şi nu numai.
FIAT PANDA
După mai bine de trei decenii de activitate lucrativă, celebrul model subcompact italian ne surprinde cu abia a treia generaţie. Din 1980 şi până astăzi, peste 6,5 milioane de clienţi n-au avut, se pare, nicio problemă să-şi achiziţioneze prima sau a doua generaţie Fiat Panda. Aşa cum ne aşteptam, noul autoturism este sensibil mai mare decât cel pe care îl înlocuieşte, fără a depăşi însă limita superioară a segmentului său. O "reuşită" posibilă doar pentru că Panda a fost, întotdeauna, o maşină adaptată perfect mediului citadin.
HONDA CIVIC
Puţine modele japoneze se bucură de o celebritate similară printre şoferii europeni. Nici nu e de mirare, având în vedere că Honda Civic a ajuns la a noua generaţie. Spre deosebire de ultima schimbare de ştafetă – atunci când a adoptat designul futurist pe care îl cunoaştem astăzi – compactul nipon va propune o evoluţie mai degrabă discretă a designului, urmând să compenseze (potrivit informaţiilor oficiale) printr-o îmbunătăţire a calităţii la nivel general.
HYUNDAI I30
Prima generaţie a autoturismului de clasă C a fost modelul care a schimbat definitiv percepţia publicului despre producătorul sud-coreean. O situaţie similară celei petrecute la colegul de grup, Kia, după lansarea gamei cee’d (aceeaşi maşină, cu alt design – mai reuşit). i30 preia noua identitate stilistică adoptată de Hyundai, una care se distinge prin nota agresivă, dar şi prin bogăţia aproap