Directorul Regiei Autonome de Transport Bucureşti, Adrian Criţ, dezvăluie pentru „Adevărul” hibele, evoluţia şi planurile instituţiei pe care o conduce de un an de zile. Liniile turistice, rutele de noapte şi relansarea uzinei contrabalansează cu greu obligativitatea de a acorda gratuităţi masive unor călători precum pensionarii.
- La mai bine de un an de la investirea în funcţia de director general al RATB, care este evaluarea pe care aţi facut-o regiei?
La 30 iunie 2010 am găsit 11.750 de angajaţi, iar astăzi, după o serie de modificări structurale, numărul este 11.318. Astfel, am reuşit să aplicăm schimbările stabilite în urma unor analize profunde doar prin redistribuirea resursei umane şi, foarte important, prin schimbarea mentalităţii angajaţilor. Concret, am finalizat 118 investigaţii interne care au arătat diverse probleme, de la sustragere de combustibil sau de tichete de masă, până la contracte ce au necesitat reziliere.
- Aţi aplicat măsuri drastice atunci când un protest spontan al angajaţilor RATB au dat peste cap transportul public. Care au fost consecintele grevei din vara aceasta?
Din cei 600 de protestatari care şi-au abandonat lucrul pe 15 iulie, doi şi-au pierdut locul de muncă, iar alţi 511 vor lua salarii mai mici cu 10 % între o lună şi trei luni. Aceasta a fost o decizie managerială, fermă, faţă de încălcarea contractului colectiv de muncă şi a regulamentului intern. Oamenii au boicotat startul proiectului liniilor de noapte, pentru că acest serviciu nou pentru călători îi vitregeşte pe ei de serviciul gratuit de transportare cu autobuzul de acasă la locul de muncă şi invers. Totul, în condiţiile în care acest serviciu nu era menţionat în contract şi era făcut benevol de RATB. Acum, la trei luni de la renunţarea acestui privilegiu în favoarea liniilor de noapte putem spune că, într-un an, vom face o economie de 5 milioane de