Statia Spatiala Internationala ar putea deveni un oras-fantoma, in conditiile in care Statele Unite nu mai au navete pentru transportul astronautilor, iar povara cade pe umerii batranelor navete rusesti Soyuz, care in ultima perioada au dat rateuri.
Renuntarea la navetele spatiale americane s-a facut in graba, cu ignorarea riscurilor, pentru simplul motiv ca era nevoie de reducerea costurilor, sustin criticii.
Christopher C. Kraft, fost director al centrului pentru zbor spatial de la NASA, sustine ca este posibil ca de acum incolo ISS sa functioneze singura, fara astronauti, avand in vedere riscurile mari pe care le prezinta lipsa navetelor. "Nu poti sa bagi capul in nisip, sa spui ca nu vor fi esecuri. Trebuie sa te astepti la erori, cu navete atat de vechi precum Soyuz sau chiar si navetele americane", spune Kraft, citat de FoxNews.
NASA se baza pe navetele rusesti pentru a continua zbourile spatiale, insa in ultima perioada acestea au provocat o serie de incidente.
In august, Rusia si-a consemnat la sol principala naveta cargo si racheta care o lanseaza, dupa ce au avut loc doua lansari esuate. Naveta cargo Progress M-12M a ratat orbita stabilita pentru misiunea sa de aprovizionare a Statiei Spatiale Internationale si s-a prabusit in sudul Siberiei.
Rusia si-a consemnat la sol naveta cargo principala, dupa doua lansari esuate
In ultimele zece luni, Rusia a pierdut patru unitati spatiale importante: o racheta cu trei sateliti de comunicatii a cazut in Oceanul Pacific in decembrie, un satelit militar a fost pierdut in februarie, iar in august a fost pierdut si cel mai puternic satelit de telecomunicatii, Express-AM4.
Statia Spatiala Internationala ar putea deveni un oras-fantoma, in conditiile in care Statele Unite nu mai au navete pentru transportul astronautilor, iar povara ca