După ce în urma sondajului efectuat de Primăria Constanţa s-a decis să se înfiinţeze Poliţia Locală, municipalitatea a adoptat în şedinţa Consiliului Local din luna martie regulamentul de Organizare şi Funcţionare.
În regulament se precizează că Poliţia Locală este subordonată primarului municipiului Constanţa şi că în cadrul acesteia se organizează mai multe structuri, precum Structura de ordine şi linişte publică, Structura de protecţie a mediului, de activitate comercială, de însoţiri la executări silite şi intervenţii, dar şi altele. Se mai precizează faptul că Poliţia Locală cooperează în îndeplinirea misiunilor cu Poliţia Română şi cu Jandarmeria, dar şi cu alte instituţii ale statului.
În regulament se evidenţiază cum se va face încadrarea în serviciu, care va avea loc în patru etape: selectarea dosarelor, testarea aptitudinilor fizice, lucrarea scrisă sau teste grilă şi interviul. Fiecare probă are caracter eliminatoriu. Cei care vor fi declaraţi admişi au obligaţia să se prezinte în termen de cinci zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut de lege pentru soluţionarea contestaţiilor. După prezentarea în vederea numirii, poliţiştii locali vor urma un curs de formare organizat de instituţii abilitate, iar la terminarea cursului aceştia vor trebui să susţină un examen. Contravaloarea cursurilor de formare se suportă de la bugetul local. Toate bune şi frumoase, numai că, de mai bine de 5 luni de zile, regulamentul a rămas undeva într-un birou şi nu poate fi aplicat din cauza unei solicitări greşit formulate de angajaţii Primăriei către Ministerul Administraţiei şi Internelor.
Un sondaj de care Mazăre a uitat: 74% dintre constănţeni îşi doresc Poliţie Locală
Conform aceluiaşi sondaj comanda de Primărie, 74% dintre constănţeni au răspuns că Poliţia trebuie să fie prezentă, prin patrule, în cartier, iar poliţistul să poată fi