Cupa Mondială de Rugby 2011 ar putea genera 1,67 miliarde de dolari pentru economia globală provenită din activităţi sportive. Astfel, turiştii străini care vizitează Noua Zeelandă vor genera 654 milioane de dolari americani, conform unui nou studiu comandat de MasterCard Worldwide.
Studiul MasterCard - Impactul economic al rugby-ului, pe plan global, partea a IVa: Cupa Mondială de Rugby 2011 - estimează că activitatea economică asociată sportului ar putea aduce până la 11,7 miliarde de dolari în economia Noii Zeelande, până la sfârşitul acestui deceniu.
Studiul este al patrulea dintr-o serie comandată de MasterCard Worldwide şi realizată de Centrul pentru Afaceri Internaţionale din domeniul Sportului (Center for the International Business of Sport - CIBS) la Universitatea Coventry. Acesta urmează rapoartelor cu privire la impactul economic al Turneului Celor Trei Naţiuni 2010 la Rugby (Tri Nations), al Turneului Celor Şase Naţiuni 2010 (Six Nations) şi al Pieţelor Emergente de Rugby, din aprilie.
Ultimul studiu analizează valoarea Cupei Mondiale de Rugby 2011, din perspectiva fluxului comerţului pe termen scurt, generat de cheltuielile făcute de fanii din alte ţări în baruri, cluburi, magazine, hoteluri, case de pariuri şi pe stadionul gazdă. În plus, studiul include cheltuielile sponsorilor şi ale organizaţiilor, pentru activităţi de marketing în oraşele în care au loc meciurile şi impactul pe termen lung al turneului asupra economiei Noii Zeelande.
Raportul constată că, până la sfârşitul acestui deceniu, cheltuielile consumatorilor asociate activităţilor sportive în Noua Zeelandă pot atinge valoarea de 1 miliard de dolari. Dezvoltarea turismului, sponsorizarea unor activităţi civice şi dezvoltarea afacerilor generate de turneu sunt estimate să ajungă la o valoare de 1,21 miliarde de dolari, în timp ce numărul persoanelor care lucrează în