ComisiaEuropeana considera ca indulgenta statului roman fata de neplata unor taxe deaeroport de 2,6 mil. euro de catre Wizz Air implica ajutor de stat. Vezi pe cine pune in pericolajutorul acordat companiei low-cost.
AnchetaComisiei Europene a pornit de la o plangere a companiei concurente, care se refera la uncontract de marketing intre Aeroportul International Timisoara si Wizz Air, incheiat in 2008 si la o schema de reducere ataxelor de aeroport introdusa in august 2010.
Pebaza informatiilor avute la dispozitie, Comisia a decis insa sa evalueze sischemele de reducere a taxelor de aeroport practicate de AIT in 2007, 2008 si2010 si motivul pentru care Wizz Air nu a platit inca taxele de aeroport carei-au fost facturate pentru perioada octombrie 2009-februarie 2010.
“Comisia adopta opiniapreliminara potrivit careia, in acest caz, sunt indeplinite conditiile privindexistenta unui risc grav de prejudiciere semnificativa si ireparabila a unuiconcurent”, se mentioneaza in documentul CE.
“Comisiaobserva, de asemenea, ca piata de produse relevanta in transportul aerian esteperechea de orase. Reiese ca Wizz Air, in cazul celor cinci perechi de orase (rute - n.r.) pecare concureaza cu Carpatair, incearca sa eliminede pe piata compania Carpatair, folosindu-se de ajutor de stat ilegal. Dacasocietatea Carpatair ar fi obligata sa renunte la cele cinci rute pe care concureaza,acest lucru ar conduce, de asemenea, la o situatie demonopol al companiei Wizz Air pe aceste rute. Un astfel de monopol arputea conduce la prejudicierea substantiala si ireparabila nu doar a companieiCarpatair, dar si a consumatorilor”, se maimentioneaza in scrisoarea CE.
Comisia invita statul roman la o interventie urgenta in acest caz,in conditiile in care reclamantul ar putea fi obligat sa isi soliciteinsolventa. ComisiaEuropeana considera ca indulgenta st