Producătorul american de brichete Zippo şi-a anunţat ieri prezenţa în mod oficial pe piaţa din România printr-un parteneriat cu Tonka Distribution, care devine importator exclusiv al produselor americane pe piaţa locală. "Produsele noastre sunt prezente pe piaţa românească de aproximativ 20 de ani, însă acum credem că este important să ne facem prezenţa în mod oficial", a declarat într-o conferinţă de presă David B.Worfel, directorul global de marketing al Zippo.
Tonka Distribution este compania care se va ocupa cu distribuţia produselor Zippo, care pentru început se va baza pe vânzarea de brichete, urmând ca la următoarea livrare să fie introduse şi alte categorii de produse. "Pentru început vânzările se vor baza pe brichete, ale căror preţuri variază între 43 şi 120 de lei fără TVA. La următoarele importuri vor veni şi pixurile, ceasurile şi celelalte produse. Dar asta în funcţie de răspunsul pieţei din România. Vom distribui produsele Zippo prin cele două magazine la Tonka din Bucureşti (în Pipera şi la Piaţa Dorobanţi), prin retailerul HDS şi MOL România. Vom acoperi toată ţara", a declarat, la acelaşi eveniment, Silviu Cojan, sales reprezentative al Tonka Distribution. Zippo mai produce pixuri, ceasuri, articole vestimentare, încălzitoare de mâini, dispozitive de aprindere aragaz, grătare, torţe şi focuri de tabără.
Afacerile companiei sunt generate în proporţie de 40% de SUA şi 60% de exporturi. Cea mai mare piaţă în afara SUA este China, care a generat 10% din cifra de afaceri a companiei americane, care a atins anul trecut 200 de milioane de dolari. Întreaga Europă generează 25% din rulajul companiei. În 79 de ani Zippo a produs peste 500 de milioane de brichete.
David B. Warfel a declarat că planul Zippo pentru România este de a avea, în următorii cinci ani, o creştere anuală a vânzărilor de 10%. "Am ales să venim în România acum deşi est