Titlul original e cu dus-întors, venit tocmai de la „Alice în Ţara Minunilor", dând numele unei poveşti din benzi desenate, a unui licean, care crede în universuri paralele, mai cu seamă că, din greşeală, a izbit mortal, cu maşina, un băieţel adorabil, de 4 anişori, care a alergat după căţelul familiei.
Pornind de la o piesă de teatru a lui David Lindsay-Abaire, care avusese deja un succes răsunător, foarte abilul şi talentatul regizor John Cameron Mitchell ştie să nu pluseze exagerat şi să nu transforme într-o telenovelă o dramă care se poate întâmpla oricui. El a studiat, de altfel, arta dramatică şi poate că de asta i-a ieşit atât de bine o ecranizare extrem de periculoasă.
Nicole Kidman este ca de obicei tulburătoare (s-a implicat şi în producţie), iar partenerul ei, Aaron Eckhart (devenit celebru după rolul din „Erin Brokovich" alături de Julia Roberts, dar şi din „Dulcele sărut al Dahliei"), pare ideal în această combinaţie. E atât de firesc şi de omenesc în reacţii, inclusiv la întâlnirea cu coreeanca vegetariană Sandra Oh, binecunoscută din rolul Christinei Young, doctoriţa din „Anatomia lui Grey"...
Momentele de la terapia în grup sunt cutremurătoare şi înduioşătoare deopotrivă, iar bunica băieţelului, interpretată de Dianne Wiest, nu degeaba este una dintre preferatele sofisticatului Woody Allen. Surprinzător de bine ales este Miles Teller, adolescentul criminal fără voie, aci plin de remuşcări, aci detaşat complet.
Extrem de bine dozată este reacţia celor din jur, în raport cu acest cuplu bătut de soartă. Unii se feresc să-i mai caute, alţii merg din gafă în gafă, ori se tem că ar putea deveni o aluzie până şi faptul că există în familie o soră care aşteaptă un copilaş.
Fiecare vorbă este măsurată, cântărită şi interpretată într-o obsedantă existenţă ce pare fără vindecare. Reacţiile şi privirile Beccăi, (rol pentru care Nicol