Începând de astăzi, în cinematografele româneşti rulează Pina 3D, pelicula lui Wim Wenders despre şi pentru celebra dansatoare şi coregrafă Pina Bausch. Unul din cele mai aşteptate filme ale anului primeşte recomandarea călduroasă a dnei Ilinca Belciu, la rubrica Ecran.
Dansaţi, dansaţi, altfel suntem pierduţi (Pina Bausch)
De astăzi rulează în cinematografe unul dintre cele mai aşteptate filme 3D ale anului, un film de artă în regia lui Wim Wenders, un film pentru Pina Bausch – coregraf de dans modern contemporan, profesor de dans şi regizor de balet, un adevărat om-spectacol, cea care a creat un limbaj artistic unic. Prin unicitatea mişcărilor imaginate de ea, prin sunetele şi muzica aduse pe scenă, Pina Bausch a influenţat dansul modern contemporan începând din anii ’70 ai secolului trecut. Pe Wim Wenders şi Pina Bausch i-a legat o prietenie aparte încă din 1985, când regizorul de film a vizionat o retrospectivă la Veneţia. Spectacolul Café Muller a fost cel care a acţionat declicul în imaginaţia lui Wenders. Iar acesta a fost doar începutul colaborării pentru un proiect ce avea să se materializeze mulţi ani mai târziu în filmul Pina. Până să vizioneze concertul U2 în 3D, la Festivalul de Film de la Cannes, Wenders nu descoperise încă formula potrivită pentru filmul cu şi despre Pina Bausch: „Când? Când voi descoperi cum să îl facem…“.
3D putea să încorporeze dimensiunea spaţiului şi să aducă pe ecran spectacolele Tanztheater Wuppertal într-o formă adecvată. Numai că atunci când lucrurile păreau să urmeze cursul firesc, pregătirile erau în toi pentru filmarea documentarului, Pina Bausch dispărea brusc din vieţile noastre, şocând oamenii dragi, părăsind scena mult prea devreme. Un motiv în plus ca Wim Wenders şi trupa Tanztheater Wuppertal să ducă mai departe proiectul Pina 3D, concentrându-se asupra spectacolelor: Café Muller, Le