Traian Băsescu le-a spus românilor din diaspora că România a reziliat contractul cu Bechtel pentru că era unul în care “ambii parteneri au vrut să fure”. El a explicat că statul român nu putea aştepta la nesfârşit finalizarea autostrăzii, cu preţurile urcând spre 20-30 milioane de euro.
În urma acuzaţiilor grave lansate de preşedinte, PSD a anunţat azi că va trimite două scrisori.Una spre ambasadorul american la Bucureşti, Mark Gitenstein pentru a-i cere să solicite procurorului general al Statelor Unite să investigheze contractul Bechtel (actele de corupţie săvârşite de cetăţenii americani sunt pedepsite chiar dacă sunt săvârşite în alte state). Cealaltă va ajunge la reprezentanţii companiei Bechtel în România cu avertismentul că ”dacă nu reacţionează la astfel de declaraţii înseamnă că le acceptă tacit şi au furat statul român”, drept care PSD se va adresa DNA.
Tardive declaraţii şi de o parte şi de cealaltă!
După şapte ani de aruncat bani de pomană, Ministerul Transporturilor a reuşit să se scape în sfârşit de un contract extrem de păgubos. Subordonaţii Ancăi Boagiu de la CNADR informează că din 2004 până astăzi statul român a cheltuit pentru 52 de km de autostradă 1,2 miliarde de euro. Că Bechtel a fost de acord să renunţe la monopolul celorlalte tronsoane şi că va mai finaliza numai o mică porţiune, cu 6,9 milioane de euro pe km, nu cu peste 15 milioane pe km ca până acum.
Dar dacă îşi imaginează cineva că România a pierdut doar 15 milioane de euro (cât s-a plătit pe un km) minus 5 milioane de euro (cât e preţul decent în Europa pentru un km) înmulţit cu 52 de km realizaţi, adică 520 de milioane de euro, se înşeală.
Potrivit angajamentului iniţial, Bechtel ar fi trebuit să construiască între 2004 şi 2012, 415 km de autostradă pentru suma de 2,2 miliarde de euro. Am aflăm că statul român a plătit 1,2 miliarde de euro pentru 52 de k