Omul de afaceri Dinu Patriciu, care controlează prin intermediul companiei umbrelă Mercadia Holland activitatea retailerilor Mic.ro, Macro şi Minimax Discount, a afirmat că doreşte să ajungă la afaceri de 880 mil. euro din retail până la finalul lui 2012.
În 2010 afacerile cumulate ale Minimax Discount, Macro şi Mic.ro s-au ridicat la 78 mil. euro, de peste zece ori mai puţin decât ţinta pe care Patriciu a stabilit-o pentru următorii doi ani.
Pentru a-şi atinge ţintele stabilite în retail, Dinu Patriciu spune că mizează pe expansiune, deşi afirmă că "puterea de cumpărare a scăzut şi va mai scădea".
"Criza este o oportunitate pentru mine. Când alţii se protejează tu trebuie să creşti. De aceea, noi (Mercadia Holland, n. red.) mizăm pe expansiune", spune el.
În ultimii doi ani consumul a scăzut cumulat cu 14% şi a continuat să scadă şi în primele şase luni din acest an cu peste 5%. Patriciu este de părere chiar că actuala criză financiară se va adânci în următoarele luni. Totuşi, chiar şi în acest context el speră la o majorare a afacerilor la 225 mil. euro - ţinta pentru anul acesta - la 1,5 mld. euro în 2013.
Metro Cash & Carry, cel mai mare jucător din comerţul modern local, a ajuns la afaceri de 1,1 mld. euro anul trecut după circa un deceniu şi jumătate de prezenţă pe piaţa locală. Mai mult, retailerul german, cea mai veche prezenţă din retailul modern, a prins pe piaţă şi perioada de boom, când consumul creştea cu peste 10%.
Patriciu, care s-a lansat în retail în plină criză financiară, spune însă că el vede criza ca pe un avantaj pentru sine şi un dezavantaj pentru comepetitori.
Până la finalul lui 2012 omul de afaceri vrea să ajungă la un total de 2.900 de magazine pentru cele trei reţele pe care le controlează, faţă de circa 900 de unităţi în prezent.
"Vor fi 2.000 de magazine fixe Mic.ro, 750 mobile