- Social - nr. 868 / 15 Septembrie, 2011 Un eveniment ceva mai aparte a avut loc marti, 13 septembrie a.c, la Aeroportul "Transilvania” din Targu-Mures. Inainte insa de a-l face cunoscut publicului, in special celor interesati ori viitorilor beneficiari, vom recurge la date referitoare la activitatea de trafic realizata la poarta aeriana a judetului Mures. Din cele prezentate de catre domnul Petru Stefan Runcan, director general, si colaboratorii sai - Toni Baceanu, sef centru, si Petru Ioan Pop, inginer sef - rezulta ca activitatea de trafic intern si international la Aeroportul "Transilvania” a determinat separarea fluxurilor aferente normelor Uniunii Europene. Adica, pe fluxuri interne, respectiv, fluxuri externe, asta cu atat mai mult cu cat in prezent aeroportul targumuresean are o pondere de 93% din traficul aerian cu aeronave de pasageri in regim international, restul de circa 7%, cu aeronave de pasageri in regim intern. Pentru a adera la Spatiul Schengen, prevazut initial pentru martie 2011, tara noastra a intreprins demersurile necesare. In consecinta, dat fiind acest fapt, evident ca si la Aeroportul "Transilvania” din Targu-Mures au fost luate masuri de adaptare a fluxurilor de trafic aerian la cerintele specifice cu asigurarea, deservirea zborurilor in Spatiul Schengen, aparte de cele in Spatiul Non Schengen. Aceasta a implicat dotari si servicii adecvate in spatiile pentru formalitatile de vama si securitate. In martie 2010, conducerea Aeroportului "Transilvania”, in calitate de administrator, a initiat studiul de fezabilitate si proiectul tehnic pentru aerogara Non Schengen. Si, prin solutiile adoptate, aerogara a fost reamenajata pe o suprafata de 280 de metri patrati, la care s-au adaugat constructii insumand circa 470 de metri patrati, intr-un volum total de 750 metri patrati pentru zborurile Non Schengen. Toate acestea, cu costuri reduse. Asa de pi