Vrachierul „Ileana“, ce a colindat mările şi oceanele, încărcat vârf cu cereale şi zahăr, va ajunge în curând la fier vechi. Vasul a fost preluat de firma grecească Tomini Trading, societate ce face şi afaceri în stil mare cu fier vechi. Nava a fost preluată de la Petromin pentru o datorie de 125.000 de euro. Compania mai deţine doar bulk-carrierul „Carmen Sylva“ ce va fi vândut în curând.
Negociere până la ultima tonă de fier: aşa s-a făcut ieri predarea-primirea navei „Ileana“, executată silit din cauza unei datorii de 125.000 de euro. „Carmen Sylva“, ultima navă a companiei „Petromin“, este în prezent sechestrată în Istanbul şi urmează să fie scoasă la licitaţie în această lună.
O mână de oameni mai erau ieri - dimineaţă la bordul „Ilenei“, ancorată în dana 106 din portul Constanţa Sud - Agigea.
La ancoră de 8 ani
Nava stă la ancoră de 8 ani: ultimul voiaj l-a făcut în anul 2003, când era dată în contract de barre-boat unei firme greceşti. A existat intenţia din partea conducerii „Petromin“ de la acea vreme să fie retehnologizată şi redată mării, însă cum acestea nu s-au concretizat, echipajul mai numără doar câţiva oameni.
Click pe poze pentru a vedea ce a mai rămas din nava „Ileana“!
Datoriile s-au acumulat, iar vasul a fost vândut în contul unei datorii care nu reprezintă nici zece la sută din valoarea sa, chiar şi în actuala stare de degradare.
Datoria de 145.000 de euro provine dintr-un contract de reparaţii (curăţări tancuri şi sablări) făcute în anul 2008, la ultimele nave ale Petrominului „Ileana“ şi „Carmen Silva“. Lucrarea a fost efectuată de firma „Migador Prest“ şi nu a fost achitată. În consecinţă, „Ileana“ a fost scoasă la licitaţie prin instanţă şi adjudecată, în 15 iunie 2011, de firma Tomini Trading, ce a achitat 2,4 milioane de euro.
Negocieri până la ultima bucăţică de fier @