Cluburile, restaurantele şi terasele din Centrul Vechi al Capitalei, care atrag zilnic câteva mii de oameni, au avut vânzări în creştere în primele şase luni ale acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, chiar dacă pe anumite străzi pereţii clădirilor sunt pe punctul de-a se prăbuşi.
"Pot spune că încasările chiar s-au triplat în cazul clubului Old City în primul semestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Am avut mai mulţi clienţi, şi implicit s-a făcut şi mai multă consumaţie la bar", susţine Ada Cabac, managerul de relaţii publice al clubului Old City de pe strada Lipscani.
Ea explică faptul că este foarte importantă poziţionarea în centrul vechi, pentru că în cazul în care clubul ar fi fost amplasat pe o străduţă în renovare sau lângă multe clădiri dărăpănate nu ar mai fi vorbit de aceleaşi vânzări.
Anul trecut cifra de afaceri a clubului Old City de pe Lipscani şi a pub-ului cu acelaşi nume de pe strada Franceză (înregistrate pe firma Lipscani Beer Garden) s-au ridicat la 1,2 milioane de lei (286.000 de euro), iar profitul la circa 61.000 de lei (14.500 euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.
"Am avut noroc cu străzile pe care ne-am amplasat, sunt alte străzi mult mai problematice, pe care clădirile stau să se prăbuşească. Cu siguranţă că nu am fi avut la fel de mulţi clienţi dacă eram pe aceste străzi", a spus ea.
Centrul istoric al Capitalei, delimitat de străzi precum Lipscani, strada Franceză, Smârdan sau Şelari, este singura zonă din Capitală în care în ultimii doi ani s-au deschis peste 100 de baruri, restaurante, cafenele sau pub-uri pe străzile pietonale, ce generează afaceri anuale de peste 150 mil. euro.
Pe lângă terasele elegante, zac nenumărate ruine. Contrastul dintre clădirile renovate şi cele dărăpănate este izbitor. Proprietarii restaurantelor sau pub-urilor care au investit în de