Iulian ComanescuIn timp ce printul trage sa moara, iar investitiile in publicitate au intrat la apa pe fondul recesiunii, Grupul Intact a lansat ieri un nou titlu, pe hartie. Despre ce a determinat aparitia acestei reviste pe piata, dar si despre viitorul printului, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Iulian Comanescu (foto), coordonatorul editorial al The Industry.
DailyBusiness.ro: Care sunt motivele pentru care avem astazi un astfel de proiect?
Iulian Comanescu: O fantoma bantuie prin Europa, vorba manifestului, dar si peste Ocean: falimentul presei clasice. E drept, tirajele tiparite au mai crescut in ultima vreme prin India si nu mai stiu unde, dar prin emisfera noastra breasla jurnalistilor e cam dezorientata si in depresie, advertiserii nu stiu cum sa reactioneze exact la schimbarile de peisaj si asa mai departe. Sunt timpuri potrivite ca sa reflectezi la comunicare - nu numai clasica, ci si noua, digitala si la mecanismele de business ale acesteia. Cum in orice rau e un bine, din conjunctura actuala apar destule oportunitati, pe care incercam sa le examinam. Cand am pus la cale revista cu Intact, am fost de acord din prima clipa ca prioritatile sunt televiziunea, advertisingul si digitalul, ca domenii vitale, e clar de ce. Chiar daca n-ar fi fost criza, tot ar fi foarte interesant sa vorbesti despre media si schimbari, pentru ca traim vremuri autoreflexive. Metadiscursul e ceva ce functioneaza in general azi, fiindca in lumea din jur totul e comunicare.
DB: Se stie ca printul este intr-un declin accelerat. Care sunt rationamentele pentru care publicatia apare si in format printat, si nu doar electronic?
IC: Printul are un declin accelerat ca business. "The Industry" nu isi propune sa castige bani nemijlocit, deci nu e atins de asta. Are distributie gratuita si e o incercare a Intact si a noastra, a celor care o facem, de a gas