Drumeţiile pe masivul Postăvarul pot fi periculoase din cauza lucrărilor de amenajare a pârtiilor. Conducerea şantierului a amenajat panouri de avertizare privind riscul de accidente din cauza prăvălirii stâncilor şi bolovanilor, dar şi din cauza celor peste 20 de utilaje de mari dimensiuni care lucrează pe Drumul Roşu. Constructorii fac apel la răbdare, căci până la sfârşitul lunii vor fi amenajate pârtiile vechi, iar în două luni lucrarea va fi finalizată.
Pârtiile Subteleferic, Ruia, Sulinar, Doamnei, din Poiana Braşov vor fi gata până la sfârşitul lunii. Muncitorii lucrează la săparea şanţurilor în care vor fi amplasate conductele de apă, tuburile de aer, cablul de electricitate şi cel de date. Săpăturile sunt anevoioase mai ales pe pârtia Kanzel, unde excavatoarele sapă direct în grohotiş şi stâncă. Singura la care se va mai lucra şi în octombrie este Pârtia Lupul, care acum este nivelată, dar şi legăturile noi dintre pârtii. „În lunile octombrie şi noiembrie vom lucra la instalaţiile de cablu, la montarea lănciilor, a tunurilor, am pregătit deja fundaţiile pentru tunurile fixe. În zilele când vremea nu va fi bună, când nu vom putea face lucrări, ne vom ocupa de montaj. Avem colegi şi de la penitenciarul Codlea, pe care i-am adus pentru muncă, pentru ajutor”, a declarat Nelu Ţiplea, şef şantier.
Mână de lucru
de la Codlea
De la Codlea au fost aduşi 28 de deţinuţi care au fost puşi să lucreze la rigole şi la pământuri armate. În afară de aceştia, pe şantier forfotesc 101 angajaţi ai companiei de construcţii, iar pentru impermeabilizare şi pentru gambioane au fost aduse firme specializate, astfel că în total peste 150 de oameni lucrează acum în Masivul Postăvarul. Cel mai mare „muşuroi” este de fapt „craterul” lacului de acumulare pentru instalaţiile de zăpadă – cel mai mare de acest fel din România. 13 excavat