De două luni de zile rafturile magazinelor Mic.ro sunt aproape goale. Unele produse lipsesc cu desăvârşire, iar alte sortimente se găsesc cu intermitenţă. De o săptămână alimentele perisabile, cu termene de garanţie restrâns precum lactate şi pâine nici nu se mai aduc. Întrebaţi, vânzătorii dau din umeri supăraţi şi spun că nu ştiu ce se întâmplă că doar „e treaba patronilor" să aducă marfă în magazin.
Situaţia este identică în majoritatea băcăniilor din lanţul Mic.ro. Nu se mai găsesc ţigări, apă minerală, unele sortimente de băuturi carbogzoase, şi nici măcar hârtie igienică.
Puţini amatori pentru asociere
După un an şi jumătate de la lansarea afacerii cu magazine de proximitate, omul de afaceri Dinu Patriciu, proprietarul companiei Mercadia Holland care deţine băcăniile Mic.ro explică disfuncţionalităţile apărute prin „necesitatea restructurării din mers".
În plus, nici planurile iniţiale care presupuneau cooptarea de asociaţi în magazinele Mic.ro nu au condus la rezultatele scontate. Doar 10% dintre unităţi funcţionează într-un astfel de sistem.
„Doar atât am considerat suficient de pregătiţi să devină asociaţi. În aceste condiţii, la un moment dat a trebuit să încercăm să ne restructurăm din mers, de aceea magazinele s-au golit în ultimele săptămâni. Am vrut să venim din urmă cu training, logistică şi sisteme IT", a spus Patriciu.
Arhitectul afacerii cu magazinele de proximitate, previziona, în ceea ce priveşte dezvoltarea reţelei, la începutul anului trecut, că până la sfârşitul lui 2012, să fie deschise nu mai puţin de o mie de magazine fixe Mic.ro şi o mie de unităţi mobile. Valoarea totală a investiţiei era estimată la 250 de milioane de euro.
Astfel, 3.000 de români ar putea deveni asociaţi. Însă, şefii de magazine, pentru a fi asociaţi trebuie să dispună de o garanţie de 7.000 de euro, de preferat intelectuali şi să