Probleme pe Dunăre, din cauza cotelor mici ale fluviului. Punctul critic este, în zona Măgurele, acolo unde şlepurile cu un pescaj mai mare de 1,40-1,60 metri nu pot naviga.
Potrivit Căpitaniei Zonale Dr. Tr. Severin, situaţia durează de circa trei zile. În aceste condiţii, 11 nave- încărcate la capacitate mai mare decât prevăd ultimele măsuri întreprinse de autorităţile portuare- sunt nevoite să aştepte în amonte, respectiv în zonele Calafat, Severin şi Orşova.
În timp ce autorităţile aşteaptă să plouă, transportatorii înregistrează pierderi economice. „Aşteptam să vină şase nave de la Constanţa, iar de aici, trebuiau să plece alte cinci.
Înregistrăm pierderi foarte mari. Am fost nevoit să trimit oameni în concediul de odihnă, iar pe restul îi păstrez pentru lucrări de întreţinere.
Sunt probleme foarte mari, pentru că nu a mai plouat şi ar trebui să plouă cinci, şase zile încontinuu, ca situaţia să revină la normal”, ne-a precizat Radu Costel, directorul Portului Comercial Tr. Severin.
Lacurile PF I şi PF II sunt sub nivelul normal
La intratrea în ţară, debitul Dunării a scăzut, ieri, cu 30 mc/s, ajungând la 2420 mc/s, peste media multianuală a lunii septembrie (3800 mc/s).
“în perioada următoare va fi staţionar. Este o perioadă îndelungată de secetă. Am avut, în urmă cu circa două săptămâni, circa 2350 mc/s.
Din păcate, şi lacurile PF I şi PF II sunt sub nivelul normal, aşa că pe şenalul navigabil, în aval de Porţile de Fier II, există posibilitatea să existe probleme”, ne-a spus Adrian Drăghici, directorul Apelor Române Mehedinţi.
În ultimii doi ani, navigatorii care au fost nevoiţi să traverseze Dunărea prin sectorul Gruia- Gârla Mare- Salcia au avut mari probleme din cauza pragurilor de nisip, apărute ca urmare a scăderii drastice a nivelului Dunării.