Expansiunea retailerilor pe piaţa locală continuă cu cinci deschideri importante realizate de patru reţele în doar două zile, atât în segmentul alimentar, cât şi în ceea ce priveşte comerţul cu îmbrăcăminte şi materiale de construcţie.
Cea mai importantă deschidere programată astăzi este cea a magazinului de bricolaj Leroy Merlin din cartierul bucureştean Chitila, primul al francezilor de pe piaţa locală, în timp ce la Cluj şi Timişoara vor fi deschise magazine de îmbrăcăminte, iar mâine un nou supermarket în Braşov.
Leroy Merlin, a patra reţea de bricolaj ca vânzări la nivel mondial, a investit circa şase milioane de euro în amenajarea magazinului de 17.000 de metri pătraţi de pe şoseaua Chitilei într-un spaţiu închiriat cu circa 2 milioane de euro anual de la omul de afaceri Panico Panayi, dezvoltatorul parcului comercial Colosseum.
Francezii nu s-au ferit să intre în România, deşi reprezintă ţara cu cea mai mare competiţie între cele 12 pieţe pe care compania este prezentă, în condiţiile în care Dedeman, Praktiker, Bricostore şi BauMax au deja aici aproximativ 70 de magazine de acest fel.
Nu doar în Bucureşti sunt inaugurate astăzi noi magazine, ci şi în Cluj, unde în cele două malluri rivale din oraş - Polus Center şi Iulius Mall - vor fi deschise noi magazine de îmbrăcăminte, New Look în Polus şi H&M în Iulius.
Franciza New Look este operată în România de către compania Genco Trade, care a investit 600.000 de euro în magazinul de 470 de metri pătraţi din Cluj, care va fi deschis la ora 10.00. La doar o oră distanţă, în Iulius Mall va fi deschis un magazin de aproape trei ori mai mare al suedezilor de la H&M, care vor avea chiar două inaugurări simultan, un alt magazin fiind deschis în Iulius Mall Timişoara.
Suedezii nu oferă informaţii legate de costurile cu deschiderea unui magazin, dar potrivit estimărilor ZF, acestea se apro